Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2024-04-26 18:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/reklam-i-tv-da-valjer-tittarna-att-surfa-i-stallet/

EKONOMI

Reklam i tv – då väljer tittarna att surfa i stället

Grafik: Erik Westermark

Numera använder vi inte bara kaffebryggning för att undvika tv-reklamen. Mer än tre av fyra tv-tittare plockar i stället fram den smarta telefonen eller surfplattan när reklamen tar över i rutan, visar en undersökning av våra medievanor.

DIGITAL PRENUMERATION

Läs gratis till midsommar!

Ingen bindningstid. Alla artiklar på DN.se ingår. Dessutom: Expressen, Privata Affärer och över 40 lokala nyhetssajter! Gratis till 22 juni 2024, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån.

  • Alla artiklar på DN.se och i DN-appen
  • Obegränsad tillgång till Expressen.se, samt e-tidningen och all livesport

  • Över 40 lokala nyhetssajter – från Sydsvenskan i söder till Östersunds-Posten i norr
  • Ekonomi- och börsnyheter online med Privata Affärer och Marknadsnytt – en del av Dagens industri
  • Magasinappen Arcy med över 100 magasin digitalt
  • Dessutom alla artiklar på amelia.se, teknikensvarld.se, mama.se, skonahem.se, alltomresor.se, levaochbo.se, alltommat.se och halsoliv.se
  • Samma inlogg överallt. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.