Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2024-04-26 21:45

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/darfor-har-inte-trump-lyckats-rubba-den-ljusa-bilden-av-sverige/

KULTURDEBATT

Kulturdebatt. Därför har inte Trump lyckats rubba den ljusa bilden av Sverige

”Varumärket Sverige” präglas av värden som kreativitet, konsensus, stabilitet och välfärd – men varumärken förändras.
Foto: Zoonar GmbH Alamy

Uppfattningen om Sverige utomlands bygger på bilden av ett stabilt, tolerant och fungerande samhälle. Detta positiva ”varumärke” är viktigt för vårt land – men löper risk att nötas ner i längden, skriver den tidigare USA-diplomaten Olle Wästberg.

DIGITAL PRENUMERATION

Läs gratis till midsommar!

Ingen bindningstid. Alla artiklar på DN.se ingår. Dessutom: Expressen, Privata Affärer och över 40 lokala nyhetssajter! Gratis till 22 juni 2024, sen halva priset i ett helt år (endast 99 kr/mån). Därefter ord. pris 199 kr/mån.

  • Alla artiklar på DN.se och i DN-appen
  • Obegränsad tillgång till Expressen.se, samt e-tidningen och all livesport

  • Över 40 lokala nyhetssajter – från Sydsvenskan i söder till Östersunds-Posten i norr
  • Ekonomi- och börsnyheter online med Privata Affärer och Marknadsnytt – en del av Dagens industri
  • Magasinappen Arcy med över 100 magasin digitalt
  • Dessutom alla artiklar på amelia.se, teknikensvarld.se, mama.se, skonahem.se, alltomresor.se, levaochbo.se, alltommat.se och halsoliv.se
  • Samma inlogg överallt. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.